Əvvəlki
məqalələrimdə mühasibat uçotunun mahiyyəti və müasir təşkili ilə bağlı məsələlərə
toxunmuşduq və orada bildirmişdim ki, mövzularımız əsasən data analitikanın
mühasibat uçotunda tətbiqi ilə bağlı olacaq. Lakin bu mövzuya keçməzdən qabaq
mühasibat uçotunun aparılmasının mərhələrinə bir daha nəzər yetirək. Deməli
mühasibat uçotunun aparılması 4 mərhələdən ibarət idi.
1)
Mühasibat uçotunda kargüzarlıq
·
Mühasibat kargüzarlığı (sənədləşmə və hesablama)
·
Vergi kargüzarlığı (online kargüzarlıq və hesablama)
·
Kadr kargüzarlığı
2)
Uçotun aparılması
·
Əməliyyat jurnalı
·
T hesablar
·
Memorial orderlər
·
Proqram təminatında qeydiyyat
3)
Hesabatların hazırlanması
·
Maliyyə hesabatları
·
Vergi hesabatları
·
Statistik hesabatlar
·
Qeyri-maliyyə hesabatları
·
Daxili hesabatlar
4)
Hesabatların analizi və yoxlanılması.
Bildiyimiz kimi istənilən təsərrüfat əməliyyatı
baş verdikdə mütləq sürətdə onun sənədləşməsi və ya hesablanması aparılmalıdır.
Biz bu əməliyyatların müvafiq sənədlərini və hesablamaları apardıqdan sonra əməliyyatı
icra edirik. Deməli bu sənədləşmə bizə əməliyyatları icra etmək hüququ verməklə
yanaşı növbəti mərhələrdə uçotu aparmağa əsas verir. Məhs biz bu sənədlər əsasında
bu əməliyyatların uçotunu aparır və mühasibat reystrlərində qeyd edirik. Bu sənədlərə
müqavilə, faktura, e-qaimə, bank və kassa sənədləri, gömrük bəyannamələri, alış
aktları, daxili qaimələr, silinmə aktları, hesablama cədvəlləri və s. misal
göstərmək olar.
İlk mərhələni apararkən mütləq aşağıdakılara
əməl etməliyik.
1)
Sənədləşmə düzgün, vaxtında və tam aparılmalıdır.
2)
Vergilər və digər hesablamalar qanunvericiliyin tələblərinə
uyğun hesablanmalıdır.
Sənədləşmələr
və hesablamaların düzgün aparılması bizə növbəti mərhələrdə aşağıdakı üstünlükləri yaradacaqdır.
1)
İkinci mərhələ, yəni əməliyyatların uçota alınması
daha asan və sürətli olacaq.
2)
Uçotda baş verə biləcək uyğunsuzluqları tez və
operativ aşkar etmək mümkün olacaq.
3)
Vergi hesabatları zamanı uyğunsuzluqlar yarandığı
halda izahat vermək üçün kifayət qədər sənəd ehtiyatı yaranacaq.
4)
Vergi və digər yoxlamalar zamanı sənədlərin yerində
və düzgün olması müxtəlif cərimə və sanksiyalardan qoruyacaq.
Biz ikinci mərhələdə baş vermiş əməliyyatların
nəticələrini uçota alırıq. Uçotun aparılmasında əsas məqsəd ondan ibarətdir
ki, yekunda maliyyə hesabatlarını hazırlaya bilək.
Biz hazırladığımız sənədlər və hesablama
cədvəlləri əsasında əməliyyatların nəticələrini, ikili yazılış üsulunu tətbiq
etməklə T hesablarda, əməliyyat jurnallarında, memorial orderlərdə qeyd edirik.
Burada bizim əsas işlərimizdən biri də
proqram təminatından istifadə etməkdir. Bu proqramlara excel, 1c, mikro və digərlərini
misal göstərə bilərik. Bu mərhələ haqqında əvvəlki məqalələrimdə və video dərslərimdə
kifayət qədər məlumat vermişdim. Bu dərs proqramında məqsəd isə sizlərə Excel
vasitəsilə avtomatlaşdırılmış cədvəllərin, hesabatların hazırlanmasıdır. Başqa
sözlə bu cədvəllər vasitəsilə həm sənədlərin hazırlanmasının
avtomatlaşdırılması həm də uçotun özünün avtomatlaşdırılmasıdır. Uçotu düzgün
aparmaq bizim sonrakı mərhələlərimizin təşkilində əsas rol oynayır.
3-cü mərhələ hesabatların hazırlanmasıdır
ki, bu hesabatlar bizim fəaliyyətimizin nəticələrini əks etdirir. Hesabatlar nə
üçündür? Əslində əvvəlki əməliyyatlarımızın əsas məqsədi sonda bu hesabatların
hazırlanması idi. Hesabatları biz 5 bölməyə bölmüşdük. Əgər əməliyyatların uçotunu
düzgün apara bilsək sonda bütün hesabatlarımızı tam dolğun və sürətli hazırlaya
bilərik.
Hesabatlar dövlət orqanlarına, sahibkara
və digər şəxslərə fəaliyyətin nəticələrini göstərir. Bu hesabatlara əsasən
sahibkar bilir ki, sonda o mənfəət və yaxud zərərlə işləyib, aktivləri və öhdəlikləri
nə qədərdir, kimlərə borcu qalib kimlərə onun borcu var və s. O, öz işini bu məlumatlar əsasında qurur və gələcək
fəaliyyətini planlaşdırır.
Əgər
biz bir və ikinci mərhələləri doğru aparsaq bizim üçün istər vergi, istər
maliyyə istərsə də statistika hesabatlarının hazırlanması daha tez başa gələcək.
Maliyyə, vergi və statistik hesabatların hazırlanması
haqqında kifayət qədər danışmışıq. Ona görə bu mövzularda əsasən qeyri-maliyyə
və digər daxili hesabatların hazırlanmasına toxunacağıq.
4-cü mərhələ hesabatların
analizidir ki, əsas işimiz bunlarla bağlı olacaq.
Sonda bir
şeyi nəzərinizə çatdırmaq istəyirəm ki, hər nə qədər işlərin görülməsinin daha
rahat yollarını sizə təqdim etməyə çalışsamda, siz mütləq surətdə
mühasibatlığın nəzəriyyəsini, onun mahiyyətini öyrənməlisiz. Çünki nəzəri hissəni
yaxşı bildikdə onları avtomatlaşdırmaq və analiz etmək də sizə daha rahat olacaq.
Təşəkkür
edirik.
Yorumlar
Yorum Gönder